close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • loading...
    YourAds Here YourAds Here

    تناسب اندام

    بازدید : 17
    دوشنبه 21 تير 1400 زمان : 15:41

    رژیم پالئو برای لاغری سریع

    بیشتر بخوابید، به موقع بخوابید!

    شاید باورتان نشود که میزان و کیفیت خواب تا چه اندازه بر روی بدن اثرگذار است. پژوهش‌های متعددی انجام گرفته تا فقط همین یک نکته را به همگان اثبات کند که مدت و کیفیت خواب، یکی از روش‌های لاغری سریع بدون رژیم است. حداقل 7 ساعت در طول شبانه روز بخوابید و سعی کنید که ساعت خواب شما، بین 10 شب الی 6 صبح باشد. هرچقدر میزان کم خوابی و بد خوابی بیشتر باشد، مغز انسان فرمان‌های بیشتری در خصوص نیاز به کالری صادر می‌کند!

    بیدار ماندن (خصوصا پس از نیمه شب)، باعث احساس نیاز به غذا خوردن شده و می‌تواند باعث افزایش 6 درصدی انرژی (کالری) دریافتی در بدن شود. بنابراین، هنگامیکه فرد بیدار بماند، خواه ناخواه به سراغ یخچال رفته و چیزی برای خوردن پیدا می‌کند.

    لاغری سریع بدون رژیم و اصول غذا خوردن

    معده‌ی انسان خاصیت کشسانی دارد، بنابراین هر چقدر غذای بیشتری وارد آن شود، کشیده‌تر شده و باز هم جای بیشتری باز خواهد شد (البته نه تا ابد!). از طرف دیگر، پیام‌های مبنی بر پر شدن معده و سیری نیز با تاخیر (تقریبا 5 دقیقه‌ای) به مغز صادر می‌شوند. ترکیب این دو ویژگی انسانی باعث می‌شود که اکثر ما، عموما بیشتر از نیاز واقعی و حتی بیشتر از ظرفیت بدنمان، غذا دریافت کنیم.

    این اتفاق روزانه حداقل 2 بار (نهار و شام) تکرار شده و ما هر بار، غذای بیشتری را وارد معده کرده و باعث کشیدگی بیشتر آن خواهیم شد. لاغری سریع بدون رژیم اینبار بسیار آسان به ما کمک می‌کند. کافی است که مدت زمان غذا خوردن خود را افزایش دهید. بجای اینکه با سرعت بسیار زیاد (عموما همه‌ی ما بجای جویدن غذا، آن را می‌بلعیم)، با آرامش کامل و در مدت زمانی معادل تقریبا یک ربع، غذا را میل کنید. به همین سادگی! با این روش نسبتا ساده، پیش از کش آمدن معده، فرمان سیری به مغز ارسال شده و پرخوری هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

    بیشتر غذا بخورید اما بهتر غذا بخورید

    احتمالا همه‌ی انسان‌ها می‌دانند که تعدد وعده‌های غذایی، باعث سلامت دستگاه گوارش بدن شده و جلوی افزایش وزن را نیز می‌گیرد. به همین دلیل است که متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند در طول روز، حداقل پنج وعده‌ی غذایی داشته باشید. این یعنی، علاوه بر سه وعده‌ی اصلی (صبحانه، نهار و شام) از میان‌وعده‌ی صبح و عصر نیز استفاده کنید. اما حواستان باشد که میزان مصرف کربوهیدرات، لبنیات و شکر را کنترل کنید.

    اگر در دو وعده از روز، از غذاهای فیبردار استفاده کنید (میوه و سبزیجات) و یا غذاهای پخته شده (به جای سرخ شده) میل کنید، میزان دریافت کالری بدن کاهش یافته و به سرعت در مسیر لاغری سریع بدون رژیم قدم برخواهید داشت. بنابراین، شما غذای بیشتری میل می‌کنید، تنوع غذایی خود را بالا می‌برید، اما وزنتان را کاهش می‌دهید. این همان قدرت جادویی مغز است!

    لاغری سریع بدون رژیم با اصلاح عادت غذایی

    لاغری سریع بدون ورزش

    همانطور که تا به این قسمت مطالعه کردید، هیچ اثری از نخوردن در رژیم غذایی شما وجود ندارد. بلکه باید عادت غذایی را اصلاح کرد. اما در این بین، بهتر است عادت خود را در موارد زیر، اصلاح کنید:

    • مصرف لبنیات را محدود کنید
    • نوشیدنی‌های الکلی را کنار بگذارید
    • مصرف شکر (و نوشیدنی‌های دارای شکر همانند نوشابه) را محدود کنید
    • از غلات کامل و سبوس دار در وعده‌های غذایی خود استفاده کنید
    • سعی کنید بخشی از مصرف گوشت خود را کم کرده و به جای آن از سایر پروتئین‌ها (عدس، سویا و …) استفاده کنید
    • در ساعات مناسبی از روز، غذا بخورید (چند ساعت قبل از خواب، فقط غذاهای سبک مصرف شود)
    بعد از اصلاح این عادت‌های غذایی (و نه حذف کردن خوراکی‌ها)، نوبت به بعد روانی لاغری سریع بدون رژیم می‌رسد.

    نقش باورهای ذهنی (روانی) در لاغری سریع بدون رژیم

    مغز انسان و در حقیقت باورهای انسان، نقشی پررنگ و در عین حال مخفی در زندگی انسان دارند. بسیاری از تصمیمات ما، صرفا برای دریافت پاداش‌های ذهنی صورت می‌گیرد. بنابراین، برای لاغری سریع بدون رژیم حتما باید به این جنبه از انسان توجه شود. در این مسیر، اقدامات زیر را انجام دهید. با خواندن مطالب زیر، مطمئنا متوجه دلیل هریک می‌شوید، بنابراین در خصوص آن‌ها توضیحی داده نمی‌شود.

    • لباسی بسیار شیک با یک یا دو سایز کمتر از سایز فعلی خود خریداری کنید و در جایی بگذارید که قابل رویت باشد.
    • از ظروف (قاشق، بشقاب، لیوان و …) کوچکتر برای صرف کردن غذا استفاده کنید.
    • سعی کنید مصرف غذاهای آماده و رستورانی را کم کنید (مگر به عنوان جایزه‌ای پس از کاهش سایز).
    • اگر لباس بسیار شیک (که قبلا خریدید) سایزتان شد، یک مهمانی بگیرید و دوستانتان را دعوت کنید.

    تمامی موارد فوق، باعث تشویق ذهن شما شده و همواره در پس ذهن خود، دلیلی برای اقداماتتان وجود دارد. ذهن شما، شما را مجاب به پیگیری روزانه‌ی پیشرفتتان کرده و روند رضایت از اندام شخصی را تسریع خواهد کرد.

    اصلاح فعالیت بدنی

    با مدرن شدن زندگی، تحرک ما به حداقل رسیده است. بعضی افراد حتی هنگامیکه قصد دارند به سوپرمارکت یا مغازه‌ی آن طرف خیابان بروند نیز موتور یا ماشین خود را روشن می‌کنند! بدیهی است که برای کاهش وزن، باید تناسبی میان کالری دریافت کرده و فعالیت بدنی وجود داشته باشد. تمامی موارد فوق، به ما کمک می‌کند تا میزان کالری وارد شده به بدن را کنترل نماییم، اما همزمان نیز باید با اصلاح کردن فعالیت بدنی، میزان مصرف انرژی را نیز افزایش دهیم. برای این کار، کافیست هر روز، میزان پیاده روی خود را کمی افزایش دهیم.

    ترکیب کنترل کالری دریافتی، اصلاح باورهای ذهنی و افزایش فعالیت بدنی، لاغری سریع بدون رژیم را تضمین می‌کند. علاوه بر پنج اصل طلایی، اقداماتی را می‌توانید انجام دهید که کاهش وزن را تسریع و تضمین کند. لاغری همیشگی با آرامش همیشگی، پکیجی است برای کاهش وزن تضمینی در منزل. اگر اهل رژیم گرفتن نیز هستید، تمامی رژیم های لاغری سریع و موثر در ادامه توضیح داده می‌شوند. این متد مدرن نه تنها باعث لاغری شده، بلکه به درمان مشکلات گوارشی از جمله درمان یبوست نیز کمک کرده و باعث کاهش وزن بدون بازگشت نیز می‌شود.

    رژیم لاغری سریع و موثر

    رژیم های غذایی با کنترل مواد غذایی مصرف شده، باعث لاغری سریع می‌شوند. تا کنون هشت رژیم غذایی کارآمدی خود را ثابت کرده و باعث کاهش وزن و خصوصا تجمع چربی در نقاط مختلف بدن شده‌اند. اسامی این هشت رژیم به ترتیب: پالئو، وگان، کم کربو، دوکان، کم چرب، اتکینز، اچ سی جی و زون بوده که هر یک مزایا و معایب خود را دارند. این رژیم‌ها را بررسی کنید تا ببینید کدام یک با شرایط شما همخوانی داشته و برای شما بهتر است. یادتان باشد که رژیم لاغری سریع تنها در صورتی مفید است که بتوانید بعد از آن، وزن خود را حفظ کنید.

    رژیم پالئو

    رژیم پالئو برای لاغری سریع

    انسان در طول هزاران سال گذشته با تغییراتی روبرو شده است، مریضی‌های جدید به وجود آمده، بیشتر افراد جامعه چاق شده، تحرک کم شده و … بسیاری از کارشناسان معتقدند که بهترین روش زندگی برای حفظ سلامتی و افزایش طول عمر، دنبال کردن رژیم غذایی اجداد و نیاکان غارنشین است. آنهایی که غذای خود را فقط از طریق شکار کردن به دست می‌آورند و صد البته در این راه، انرژی زیادی نیز مصرف می‌کردند. در لاغری سریع با رژیم پالئو باید از غذاهای فرآوری شده و تراریخته اجتناب کرد و مصرف لبنیات نیز به حداقل برسد.

    در رژیم پالئو از مصرف غلات و لبنیات اجتناب شده و به جای آن، غذاهای مقوی و پروتئین دار، سبزیجات و میوه‌ها و دانه‌های مغذی مصرف می‌شود. طبیعتا با گذشت صدها و شاید هزاران سال از قرار گرفتن لبنیات در رژیم غذایی انسان، حذف کامل آن منطقی نبوده و باعث ایجاد بعضی کمبودها در بدن شود. با این حال، این رژیم غذایی تاثیرگذاری خود در لاغری سریع را اثبات کرده است.

    مزایا و معایب رژیم پالئو در لاغری سریع

    این رژیم غذایی نه تنها باعث لاغری شده، بلکه به سرعت به فرد کمک می‌کند تا یکی دو سایز کم کند. علاوه بر آن، به دلیل اجتناب از چربی و لبنیات، احتمال ابتلا به بیماری‌های رایج این دوره از جمله بیماری‌های قلبی از جمله چربی خون، قند خون، فشار خون و افزایش کلسترول بد خون و تری گلیسرید را به شدت کاهش می‌دهد. در نقطه‌ی مقابل، به دلیل حذف غلات، حبوبات و لبنیات، ممکن است کمبودهایی در بدن فرد مشاهده شود. از آنجایی که غلات منبع اصلی فیبر هستند، افرادی که از رژیم پالئو استفاده می‌کنند، حتما باید به مقدار بیشتری، میوه مصرف نمایند.

    رژیم وگان برای لاغری سریع
    لاغری سریع با رژیم وگان

    هدف اصلی رژیم غذایی وگان (یا همان گیاه‌خواری) کمک به لاغری سریع نبوده است، بلکه بیشتر یک نوع منش و تفکر برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از کشتن حیوانات است. بنابراین، رژیم وگن بیشتر منش و تفکری است که افراد وگان (گیاه خوار)، دنبال می‌کنند. همانطور که از اسم این رژیم لاغری سریع (گیاه خواری) مشخص است، مصرف هرگونه گوشت یا فرآوردهای گوشتی در آن ممنوع است. این رژیم دقیقا بر خلاف پالئو بوده و نه تنها گوشت و فرآورده‌های گوشتی در آن ممنوع است، بلکه مشتقات حیوانی همچون تخم مرغ، عسل، آب پنیر، آلبومین و … نیز نباید مصرف شوند.

    آرزو می‌کنم روزی برسد که فرش را به دلار بفروشم
    نظرات این مطلب

    تعداد صفحات : 0

    درباره ما
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 10
  • بازدید کننده امروز : 11
  • باردید دیروز : 5
  • بازدید کننده دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 47
  • بازدید ماه : 66
  • بازدید سال : 274
  • بازدید کلی : 274
  • کدهای اختصاصی